FeedCommerce

Automation

FeedCommerce is een joint venture van Netprofiler en Inline Media. Netprofiler is een digital analytics bureau, gespecialiseerd in het meten en verbeteren van online resultaten. Uit hun dagelijkse inzichten en onze digital magic, werd FeedCommerce geboren.

Intro

Het aanbod van online shopping-kanalen is de laatste jaren booming. Al deze zogenaamde ‘ad channels’ (zoals Google Shopping) en vergelijkingssites, hanteren hun eigen specificaties voor de product feed (data, beelden, foto’s, prijzen). Dit maakt het voor veel webshops lastig om hun eigen online assortiment aan te sluiten op deze channels.

Build
Analyse
Optimise

Define

Met FeedCommerce creëer je een unieke ‘shopping feed’ die aansluit op elk shopping channel. Bij het importeren van CSV/XML feeds, zal FeedCommerce je product data automatisch gestructureerd omzetten om aan alle mogelijke channel specificaties te voldoen. Ongedefinieerde productnamen en -categorieën zullen automatisch worden aangevuld of gecorrigeerd. Met FeedCommerce kan je zelfs filters toepassen zodat je bij de shopping channels een limiet kunt stellen aan je productaanbiedingen. De productdata wordt elke dag gecombineerd, herberekend en als nieuwe product feeds aan de channels aangeboden.

Beslist
Affilinet
Google
Kieskeurig
Kelkoo
Fashionchick
Tweakers
Lootjes trekken

Code

Elke URL in een product feed krijgt automatisch unieke tags mee voor Google Analytics, waardoor krachtige analyses kunnen worden gemaakt. Alle prestaties (bezoekers, bouncepercentages, conversiepercentages, omzet, etc.) van alle shopping channels, merken, en producten vind je daarmee terug in Google Analytics. Het geeft je de inzichten om direct te anticiperen. Direct aanpassingen door te voeren en een optimaliseringsslag te maken. Welke channels werken het beste? Welke categorieën, welke producten en welke merken scoren het hoogst? Statistieken op een presenteerblaadje. Je campagne de juiste kant op met FeedCommerce. En net zo makkelijk als een Google AdWords campagne.

Repeat

De producten met een lage conversie of ROI kunnen automatisch uit de feed worden gehaald. Het systeem checkt iedere dag de prestaties en zorgt voor optimalisatie van alle kanalen die je inzet. Zo haal je - letterlijk - meer uit je marketinginspanningen.

Vraag je je af of deze aanpak ook voor jou werkt?

Wij zijn in staat om je bedrijf of merk digitaal te verbeteren. Met interfacing zoals het bedoeld is. En met de wijze waarop we programmeren, zetten we die interfaces om naar interactie. Kijk maar naar bovenstaande case. Weten of we 'jouw case kunnen kraken'? Neem contact op met Arno: