FNV

Automation, Google Maps Integration

FNV is de grootste Nederlandse vakcentrale met in totaal ruim 1 miljoen leden. De collectieve arbeidsovereenkomsten, de cao’s, zijn instrumenten om de belangen van de leden te waarborgen. Ruim twee miljoen werknemers vallen onder een door FNV afgesloten cao. Daarnaast verleent FNV individuele rechtshulpverlening bij problemen met werk of inkomen.

Intro

FNV klopte bij INLINE aan voor een afsprakensysteem voor al haar bezoeklocaties in Nederland. Men wilde de huidige telefonische servicedesk (FNV contactcenter) ontlasten en het voor leden en niet-leden mogelijk maken om zelf online afspraken met kaderleden te maken.

Define

FNV biedt verschillende diensten aan en je kunt daarvoor terecht bij circa 40 vakbondshuizen verspreid door heel Nederland. Iedere locatie heeft een eigen agenda waarin de afspraken van verschillende medewerkers en voor verschillende diensten worden bijgehouden. Een behoorlijk complex geheel. Om de architectuur van het systeem beter te visualiseren en alle kenmerken en functies optimaal in beeld te krijgen, hebben we eerst interactieve wireframes ontworpen. Dit hielp FNV uiteindelijk om alle mogelijke customer-journeys, stap voor stap te doorlopen.

Code

Vanuit diverse websites van FNV worden bezoekers doorgeleid naar het afsprakensysteem. Voor het opvragen van beschikbaarheden en het vastleggen van afspraken hebben we een custom-API gebouwd. De bezoeker kan beschikbaarheid van een dienst opvragen o.b.v. postcode of zelf een locatie kiezen via Google Maps. Op basis van deze keuze worden drie beschikbare locaties getoond. Tevens kan men alternatieve data in de agenda inzien. Bij het maken van een afspraak worden de adresgegevens gevalideerd via PostNL. Verdere communicatie richting bezoekers wordt via e-mail en sms opgevolgd. FNV contactcenter maakt inmiddels via een eigen interface gebruik van hetzelfde systeem om alle telefonische aanvragen in te boeken.

50
Locaties
1000
Verschillende agenda’s
20.000
Gemaakte afspraken

Repeat

Voor het beheren van de hele verzameling locatie-agenda’s heeft FNV toegang tot een eigen back-endsysteem. De monitoring van de server verzorgt INLINE. Net als de 24/7 support.

Vraag je je af of deze aanpak ook voor jou werkt?

Wij zijn in staat om je bedrijf of merk digitaal te verbeteren. Met interfacing zoals het bedoeld is. En met de wijze waarop we programmeren, zetten we die interfaces om naar interactie. Kijk maar naar bovenstaande case. Weten of we 'jouw case kunnen kraken'? Neem contact op met Arno: