Rensa

Application, Vertical integration

Rensa neemt als technische groothandel een vooraanstaande plaats in op de markt van verwarming, ventilatie en energiebeheer. Middels een strak logistiek concept levert Rensa goederen door heel Nederland aan de professionele installateur in de woning- en utiliteitsbouw. Rensa heeft haar Centrale Diensten in Didam en daarnaast vestigingen en servicebalies in diverse Nederlandse steden.

Intro

Rensa houdt jaarlijks een relatie-evenement op 10 locaties in Nederland, dichtbij hun klanten. Op dit evenement, waar rond de 2.000 bezoekers op afkomen, staan Rensa en haar 40 fabrikanten. Om maximaal sales-resultaat uit het evenement te halen en de lead generation te optimaliseren, zocht Rensa naar digitale ondersteuning.

Define

Uit onderzoek bleek dat niet iedere bezoeker over een smartphone beschikt die wireless-contact mogelijk maakt. Ook vonden sommige bezoekers het gebruik van een smartphone tijdens het event niet wenselijk. Het systeem moest een online/offline oplossing worden; ID-card vs. mobiele app. We hebben een mobiel prototype gebouwd om contact te maken via een Wireless NFC-card of scannen via QR-code. Uiteindelijk is er gekozen voor QR, vanwege universele support op iOS- en Android-platformen.

Code

Na het digitale uitnodigingstraject kregen alle bezoekers bij binnenkomst een badge voorzien van een persoonlijke QR-code. INLINE ontwikkelde een iOS- en een Android applicatie, waarmee de standhouder kan inloggen. Hierna kan de standhouder alle contactmomenten registreren door de QR-code van de bezoekersbadge te scannen. De app herkent de bezoeker en de standhouder kan een notitie maken en door middel van een rating een gesprekswaardering geven. Alle gegevens worden lokaal op de smartphone opgeslagen en bij verbinding automatisch gesynchroniseerd met zowel de cloud database als Copernica (e-mailmarketing software).

Number of conversations

0
0
5
4
8
2

Repeat

Om de database overzichtelijk te maken hebben we een dashboard gebouwd; het Rensa Connect platform. Rensa en alle standhouders kunnen hierop inloggen en alle gesprekken inzien en bijbehorende gegevens monitoren, filteren en beheren. Daarnaast zijn alle gegevens exporteerbaar naar hun CRM-pakket of Excel. INLINE verzorgde de implementatie, de analytics, de live-support gedurende het event en de app-stores acceptatie.

Vraag je je af of deze aanpak ook voor jou werkt?

Wij zijn in staat om je bedrijf of merk digitaal te verbeteren. Met interfacing zoals het bedoeld is. En met de wijze waarop we programmeren, zetten we die interfaces om naar interactie. Kijk maar naar bovenstaande case. Weten of we 'jouw case kunnen kraken'? Neem contact op met Arno: