RijLESS

Een conversiestijging van meer dan 100%

RijLESS is een landelijk opererende rijschool met 300 eigen instructeurs. Deze instructeurs helpen jaarlijks bijna 10.000 leerlingen hun rijexamen te halen. INLINE werkt al sinds 2008 voor RijLESS. Bij de grote online aanwezigheid van dit bedrijf hoort natuurlijk een bijpassende website. Vanaf de eerste dag van de live-gang van de nieuwe website is er een conversiestijging van 100% gerealiseerd. Wat is de drijfveer achter dit succes?

Bekijk Rijless.nl

Doel

De oude website van RijLESS was té zakelijk en paste niet goed bij de jeugdige doelgroep. Ook was er een aparte website voor mobiele apparaten. Hierdoor moesten er twee aparte websites beheert worden, wat de nodige problemen met zich meebrengt. Dit moest veranderen. Om verder te innoveren en een stap verder te gaan dan andere bedrijven in deze markt wilde RijLESS een online planner laten bouwen. Met deze online planner zouden mensen zelf hun proefrijles in kunnen plannen. Het doel van dit project is de totale aanvragen van proeflessen op de website te vergroten. Ook kwam er erg veel organisch verkeer via de blog op de oude website. In de artikelen in deze blog wordt veel informatie gegeven over de rijlessen en het examen. Het is erg belangrijk voor RijLESS om op de nieuwe website nog meer een duidelijker kennis te kunnen delen.

Uitdaging

Vanwege het grote gebruik van mobiele apparaten onder jongeren is het essentieel om de website hier voor te optimaliseren. Daarom heeft INLINE ervoor gekozen om de mobiele versie van de website te laten functioneren als een app. Hierbij verdwijnt de traditionele navigatiebalk en wordt deze vervangen door een menu onderaan de pagina. Dit bevordert het gebruikersgemak en verhoogt de conversie op mobiele apparaten. Ook is INLINE aan de slag gegaan met de online planner. Hiermee is direct via de website een online proefles aan te vragen. Je vult je postcode in en kiest een tijd. Vervolgens ontvang je een bevestigingsmail met de afspraak-info. En een dag voor aanvang ontvang je een SMS op je mobiele telefoon.  Zo simpel is het.

Resultaat

INLINE is hier direct mee aan de slag gegaan en begonnen aan de nieuwe website. Waarbij mobiel en desktop worden geïntegreerd tot één website met behoud van de Google ranking. Een moderne, visueel aantrekkelijke website die de doelgroep meer aanspreekt. Die zowel voor desktop als mobiel en tablet is geoptimaliseerd. Met een duidelijk kenniscentrum, waarbij alle vragen omtrent het lessen en examen doen gevonden kunnen worden.

Vanaf de dag dat de nieuwe website live is gegaan is de conversie verdubbeld. Van 1,7% naar 3,7% om precies te zijn. Ook de online vindbaarheid van de website is vele malen beter geworden. Zo is het totale organische bezoekersaantal met maar liefst 30% toegenomen.

Skills

What we did.

  • Digital strategy
  • UI / UX design
  • Web design
  • Responsive design
  • Front-end development
  • Back-end development
  • Lead generation

  • WordPress CMS development
  • API development
  • SEO
  • Performance optimisation
  • conversion optimisation
  • Hosting
  • Security / maintenance

Vraag je je af of deze aanpak ook voor jou werkt?

Wij zijn in staat om je bedrijf of merk digitaal te verbeteren. Met interfacing zoals het bedoeld is. En met de wijze waarop we programmeren, zetten we die interfaces om naar interactie. Kijk maar naar bovenstaande case. Weten of we 'jouw case kunnen kraken'? Neem contact op met Arno: