Swoop

Back-end, High-end

Swoop is retailer voor tweedehands elektronische artikelen en ontstaan vanuit de gedachte dat elektronische artikelen een tweede kans verdienen. Wat begon als smartphone reparateur aan de keukentafel is uitgegroeid tot een full-service retail formule met meer dan 30 medewerkers en vijf fysieke winkels met servicepunten.

Intro

Swoop zocht een maatwerkoplossing voor online product-inname, waarmee klanten hun smartphones kunnen verkopen of inruilen. De online intake moest eenvoudig en snel zijn zodat zoveel mogelijk producten zouden worden aangeboden. Inclusief de geboden aankoopprijs van Swoop naar de consument en een heldere, intuïtieve online afhandeling van het verzendingstraject.

Define

INLINE verzorgde de complete technische realisatie i.s.m. Younify; de front-end is geïntegreerd met de Magento Webshop van Swoop. De gebruiker doorloopt een wizard waarmee hij snel zijn apparaat kan selecteren en een indicatie van de bijbehorende waarde krijgt. Om dit soepel te laten verlopen, is een high-performance zoekmachine gebouwd met behulp van Apache Solr. De Swoop back-end heeft een eigen API waardoor het platform gekoppeld kan worden aan andere media, devices of applicaties zoals de ERP van Exact.

Code

Ieder aangemeld apparaat ondergaat, via API, een automatische check in de database van de politie. Hiermee kan Swoop controleren of het gestolen waar betreft. Verzendlabels worden na de transactie gegenereerd en de intake-formulieren worden automatisch aangemaakt als PDF. De API van PostNL wordt aangesproken om het adres te valideren.

Naast het platform voor Swoop heeft INLINE ook een aparte reseller-omgeving gemaakt. Iedere reseller kan de Swoop tool binnen de eigen website plaatsen en zo ook elektronische apparaten innemen. Het monitoren van hun intakes doen ze op hun eigen, persoonlijke dashboard. Voor grote inname-hoeveelheden van apparaten is er een Excel import en export mogelijkheid.

Repeat

Swoop blijft continu samen met INLINE in beweging. Recent is er een back-end uitbreiding gemaakt t.b.v. het sales-dashboard. Ook kunnen servicepoint medewerkers nu zelf de apparaatwaarde bepalen via een tablet wizard. Het assortiment is inmiddels ook vergroot naar game-consoles en streaming-audio.

Vraag je je af of deze aanpak ook voor jou werkt?

Wij zijn in staat om je bedrijf of merk digitaal te verbeteren. Met interfacing zoals het bedoeld is. En met de wijze waarop we programmeren, zetten we die interfaces om naar interactie. Kijk maar naar bovenstaande case. Weten of we 'jouw case kunnen kraken'? Neem contact op met Arno: